"ایام عزای اباعبدالله احسین (ع)را تسلیت میگوئیم "

نقد و بررسی

1. اولا؛قفاری از قمی و نوبختی نقل می‌کند "که برای آن حضرت جانشینی دیده نشد و فرزندی از او مشاهده نشد." ولی با دقت در مفهوم و متن می توان به سادگی دریافت که مراد قمی و نوبختی از دیده نشدن و آشکار نشدن نبود فرزندی برای امام عسکری و نبودن امامی بعد از ایشان نیست.

ثانیا؛ این سؤال برای همه جویندگان حق ایجاد می‌شود که آقای قفاری که مدام دم از بیان حقیقت می‌زند؛ چرا ...

ادامه سخنان قمی و نوبختی را در ذیل مطالب خود بیان نمی کند تا حقیقت بیشتر آشکار شود؟
چرا نمی‌نویسد که، قمی و نوبختی بلافاصله بعد از ذکر عدم رؤیت فرزند امام عسکری به صراحت از وجود امام مهدی(ع) و غیبت آن حضرت سخن گفته اند.

2. می‌گویید: شیعه بر عدم وجود و عدم رویت فرزند امام عسکری اتفاق نظر دارند؛ اشتباه محض است؛ زیرا منابع کهن شیعی که نویسندگان آن معاصر امام عسکری بوده‌اند، به صراحت بیان کرده‌اند که امام عسکری دارای اصحاب ویژه‌ای بودند که با آن حضرت ارتباط تنگاتنگی داشته‌اند.
 این اصحاب پس از شهادت آن حضرت بر این باور که حضرت فرزند غایبی دارد، اتفاق نظر داشتند و میانشان هیچ تردیدی ایجاد نشد، و بلکه برخلاف ادعای قفاری تمامی شیعیان تا پیش از شهادت امام عسکری بر این عقیده بودند که آن حضرت فرزند غایبی دارد و اگر هم اختلافاتی در این خصوص پیش آمده پس از شهادت آن حضرت و به دلیل میدان داری افراد فرصت طلب و سود جو یا جاهل بوده.

3. سوم اینکه می‌گویید: شیعه متحیر شد، آن هم به دلیل نداشتن امام؛ بله شیعه متحیر شد ولی نه به دلیلی که شما بیان می کنید، بلکه به دلیل مواجهه شدن با امام غایب بود؛ زیرا شیعه تا آن زمان عادت به دیدار و ملاقات با امام و سؤال کردن از حلال و حرام خدا و... کرده بود و حال می‌بایست با نبودن امام در جمع خود کنار بیاید و این موجب حیرت شیعه دوازده امامی شده بود.





طبقه بندی: نقد و بررسی شبهات وهَابیَت در باب مهدویت، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : دوشنبه 13 تیر 1390 | توسط : سیدرضا | نظرات()